De eerste editie van Ride4aSmile

De eerste editie van Ride4aSmile een daverend succes.

Door een initiatief van studenten commerciële economie aan Saxion Hogeschool, heeft de Ride4aSmile actie bijna € 3.000,- opgebracht dat ten goede komt aan Stichting Matthijs.

Ride4aSmile

De moeder van Matthijs, Suzan Kienhuis, was zeer blij met het bedrag dat de studenten hadden vergaard via een honderd kilometer lange fietstocht door en rondom Rijssen. Het Ride4aSmile evenement werd mede mogelijk gemaakt door uitgaansgelegenheid Lucky in Rijssen. Daar begon de fietstocht, waaraan leden van verschillende wielerverenigingen en topsporters, zoals schaatser Elwin Hulsink, deelnamen.

De reacties van de deelnemers waren zonder uitzondering zeer positief. De Ride4aSmile tocht was mooi, afwisselend en toch ook vrij pittig. Uiteraard droeg ook het mooie weer bij aan het succes. Eenmaal over de finish reikten de studenten originele Ride4aSmile bidons uit, gesponsord door Saxion.

Edgar Minks van Ride4aSmile sprak een bijzonder woord van dank uit aan het adres van de sponsors, behalve Lucky waren dat Saxion Hogeschool, Schuurman Schoenen, Shimano, SNS-bank Rijssen, Gall&Gall en de Monnik Dranken uit Holten, omdat door hun steun de eerste Ride4aSmile geslaagd is.

De Stichting Matthijs is in het leven geroepen om geld en middelen te werven die het verblijf van leukemiepatiënten in een isolatiekamer enigszins kunnen veraangenamen met, bijvoorbeeld, een laptop met internet, dvd’s, boeken et cetera. Deze middelen zullen ook ten goede komen aan het medische personeel, zodat hun werk vergemakkelijkt wordt. Elke dag worden er jonge mensen ernstig ziek. Het medische personeel doet er alles aan om voor leukemiepatiënten de zon weer te laten schijnen, maar zij hebben niet altijd de middelen om dit te doen. Stichting Matthijs draagt hieraan bij.

(Bron: http://www.tctubantia.nl)