Politie in Oldenzaal schenkt een laptop aan Stichting Matthijs

Laptop van bestolen eigenaar wordt geschonken aan Stichting Matthijs.

De politie in Oldenzaal heeft een laptop aan Stichting Matthijs geschonken met goedkeuring van de eigenaar. In het weekend van 10 november 2007 verdween een vrachtwagen geladen met 28 pallets laptops van de parkeerplaats van een restaurant langs de Hengelosestraat in Deurningen. Hierna werden door de Duitse politie in een loods in Gronau twee personen, een 39-jarige man uit Enschede en een 52-jarige man uit Losser, aangehouden in verband met mogelijke betrokkenheid bij deze diefstal. Na een lange onderzoek door de politie Twente werden alle gestolen laptops getraceerd en werden in totaal zeven personen aangehouden. Deze hebben die zich ondertussen allemaal bij de rechtbank in Almelo moeten verantwoorden en zijn veroordeeld voor hun misdaad.

Alle gestolen laptops zijn op eentje na allemaal teruggegeven aan de rechtmatige eigenaar. De laptop die nog op het politiebureau in Oldenzaal achterbleef wordt nu, na overleg en met goedkeuring van deze eigenaar, geschonken aan een goed doel.De Politie in Oldenzaal kwam op het idee om de laptop aan Stichting Matthijs te schenken. Stichting Matthijs is in het leven geroepen nadat Matthijs Kienhuis al op jonge leeftijd stierf aan de gevolgen van kanker. De stichting werft geld en/of middelen om het verblijf van patiënten die intensief behandeld worden enigszins te veraangenamen.

politie_oldenzaal

De laptop was een Duitse laptop en deze had dan ook een een “Duits” toetsenbord. Een computerbedrijf in Oldenzaal heeft deze omgebouwd tot een Nederlandse versie. Het rechercheteam van Politie Oldenzaal, wat het onderzoek had gedaan, besloot om de laptop aan Stichting Matthijs te schenken. A.s. woensdagmiddag 1 oktober zal om ongeveer 13.00 uur, de laptop op het politiebureau in Oldenzaal worden aangeboden aan de moeder van Matthijs en bestuurslid van de Stichting, Suzan Kienhuis. Stichting Matthijs zal met deze laptop een leukemie patiënt blij gaan maken.

Tagged with: ,