Het Comité van aanbeveling

Stichting Matthijs wordt sinds kort gepromoot door een aantal bekende en minder bekende Nederlanders welke stichting Matthijs een warm hart toe dragen. Dit comité van aanbeveling steunt de stichting door deze met haar doel “bekend” te maken bij de contacten die deze mensen hebben. Dit is van groot belang voor de stichting. Mede door dit Comité van aanbeveling krijgen wij nog steeds een goed bedrag aan donaties binnen. Daarnaast zijn natuurlijk de leden van de club van honderd erg belangrijk!

De ambassadeurs voor stichting Matthijs zijn :

Ambassadeur Dhr. H. Wiegel

Dhr. H. Wiegel

Voorzitter zorgverzekeraars Nederland

“Leukemie is een levenbedreigende ziekte. Een ramp voor kinderen en jonge mensen, die hun leven nog maar net begonnen zijn en hun ouders. Matthijs Kienhuis was zo’n jongen. Stralend, vol plannen.  Zijn wens zich in te gaan zetten voor alle leukemiepatienten is onze opdracht. Daarom ben ik toegetreden tot dit Comité van Aanbeveling”

Ambassadeur Mr. drs. C. Boom

Mr. drs. C. Boom

Oud voorzitter Raad van bestuur Saxion Hogescholen

Het bieden van concrete hulp aan zieke medemensen is vaak een taak van medici. Hier heb je het gevoel dat er ook door anderen een bijdrage kan worden geleverd om het verblijf in het ziekenhuis iets aangenamer te maken. Natuurlijk is er ook de emotionele achtergrond van de naamgeving van de stichting, namelijk een student van Saxion.

Het is niet minder dan een vanzelfsprekendheid om dan daar waar mogelijk steun te verlenen aan dit project,
dat zo nadrukkelijk door onze eigen studenten gedragen wordt.

Ambassadeur Dhr. R. Snel

Dhr. R. Snel

Directeur Grosch

Een klein steentje te kunnen bijdragen aan het veraangenamen van het verblijf van leukemie patienten is mede-menselijkheid. De Stichting Matthijs zet zich hiervoor in, dat steun ik dus gaarne.

Ambassadeur Prof. Dr. P.C. Huijgens

Prof. Dr. P.C. Huijgens

Hematoloog

“Mensen die behandeld worden voor leukemie of lymfklierkanker ondernemen een zware en lange reis. Misschien wel de zwaarste die je je kunt voorstellen.

Tijdens die reis ontstaan banden tussen alle mensen: tussen patienten, familieleden, verpleging, dokters. En uit die banden ontstaan soms heel bijzondere zaken, zoals de Stichting Matthijs. Mensen helpen met hun reis, hopelijk op weg naar genezing.”

Ambassadeur Mr. M.K.M. Stegers

Mr. M.K.M. Stegers

Burgemeester Tubbergen

20 jaar geleden gaf ik les aan een leerling die ook leed aan leukemie. Zij moest regelmatig opgenomen worden in het ziekenhuis. Bij een bezoek aan het ziekenhuis lag zij altijd volledig geïsoleerd. Contact ging dan met de telefoon door een glazen wand. Ondanks haar ziekte was het een geweldig blij kind met een fantastisch gevoel voor humor.

Omdat ik nog steeds het beeld voor ogen heb van deze leerling, wil ik de Stichting Matthijs van harte ondersteunen.

Ambassadeur Herman Finkers

Herman Finkers

Cabaretier

“Heel direkt en praktisch sfeer en warmte brengen in een bikkelharde periode van iemands leven. Soms is een doel zo duidelijk, helder en mooi dat het moeilijk is daar nog een verdere aanbeveling voor te schrijven. Ik wens de Stichting Matthijs van harte heel veel succes met haar goede werken.”

Ambassadeur Jan van Halst

Jan van Halst

Ex-voetballer Twente en Ajax – voetbalanalist

“Als ex-profvoetballer en manager commerciële zaken van FC Twente, weet ik als geen ander hoe belangrijk het is om je vrijelijk te kunnen bewegen. Zolang jezelf, je partner en je kinderen niets mankeert, onderga je die ruimte als iets vanzelfsprekends. Leven, genieten, spelen ……behoeften die dagelijks zorgeloos worden ingevuld. Maar dat geldt niet voor iedereen. “Stichting Matthijs’ helpt de leefomstandigheden van leukemie patiënten, van wie de ‘vrije ruimte’ drastisch is beperkt, te veraangenamen. Ik draag graag een steentje bij aan de uitbreiding van de voorzieningen die het Medisch Spectrum Twente in Enschede biedt. Een beetje luxe, een verhoogde mate van ontspanning en vermaak, dat gun je toch iedereen die om gezondheidsredenen buitenspel wordt gezet.

Ambassadeur Drs. J.H.H. Mans

Drs. J.H.H. Mans

Oud burgemeester Enschede

We beschouwen het als de normaalste zaak van de wereld om elke dag weer gezond aan de slag te kunnen gaan. We leven in een wereld, waarin we worden overspoeld met een ideaalbeeld van eeuwig jonge en gezonde mensen. Maar het is natuurlijk helemaal niet vanzelfsprekend. Toen ik gevraagd werd om mijn naam te verbinden aan de stichting Matthijs hoefde ik dan ook niet na te denken om mee te doen. Hoewel Matthijs in één klap van zijn toekomst werd beroofd, laat hij ons zien dat we ondanks tegenslagen moeten blijven knokken voor een leefbaar bestaan. Door middel van de stichting vecht hij ook na zijn dood verder voor lotgenoten. Een strijd waar ook ik graag mijn steun aan verleen.

Ambassadeur Ilse de Lange

Ilse de Lange

Zangeres

“Het is zo belangrijk dat je niet afgesloten wordt van je familie en de rest van de wereld als je ziek bent.

Dat op een of andere manier je leven ook een beetje “gewoon” blijft en doorgaat terwijl je wereld op z’n kop staat. Stichting Matthijs zet zich hiervoor in en dat vind ik geweldig!”

Ambassadeur Kim Kötter

Kim Kötter