Geld ingezameld door studenten Saxion

Geld inzamelingsactie studenten

Geesteren – 30 augustus 2003 – Telegraaf

Enschede- Studenten van de Saxion Hogeschool in Enschede hebben deze week geld ingezameld voor Stichting Matthijs. Het ging hier om een bedrag van 175 euro. Stichting Matthijs zet zich in voor leukemiepatiënten. De studenten die het geld ingezameld hebben, schenken het volledige bedrag aan de stichting. Dit omdat hun medestudent Matthijs Kienhuis ruim een jaar geleden overleed aan de bloedziekte leukemie. Tijdens de introductieweek van de Hogeschool verkochten de studenten lootjes aan medestudenten, die daarmee kans maakten op prijzen. De studenten verlootten onder meer een mobiele telefoon, tuinstoelen en twee kaartjes voor een concert van de band Normaal. In totaal zijn 875 lootjes verkocht.

De stichting is dit jaar opgericht om de leefomstandigheden van leukemiepatiënten in het Medisch Spectrum Twente te verbeteren. Door het gebrek aan apparatuur in de betreffende isolatiekamers wil Matthijs dit voor de volgende patiënten die daar zullen verblijven voorkomen. De actie is vooral gericht op het kopen van computers e.d. Er zijn allerlei verschillende activiteiten die worden ingezet om ervoor te zorgen dat de stichting jaarlijks genoeg geld kan ophalen voor de kosten van de apparatuur. Inwoners in Nederland kunnen zelf ook een bijdrage doneren aan dit goede doel op de website http://www.stichtingmatthijs.nl.

Geld ingezameld studenten Saxion Hogescholen

Matthijs studeerde aan de Saxion Hogeschool Enschede waar hij de opleiding Commerciele Economie volgde.

Geld ingezameld voor Stichting Matthijs