Themakoor zingt voor het goede doel

OOTMARSUM- Het thema “Tot liefde geroepen” heeft het Themakoor Ootmarsum ertoe geïnspireerd te zingen op 1 februari voor stichting Matthijs, die tot doel heeft patiënten te steunen die worden behandeld voor leukemie.

Themakoor zingt voor het goede doel. Het geld wat aan de stichting wordt gedoneerd wordt in het bijzonder gesteund aan mensen met leukemie, die meerdere dagen of weken en maanden in een isoleerkamer moeten verblijven. In een isoleerkamer hebben de mensen eigenlijk geen mogelijkheid om contact met de buitenwereld te hebben. Dus kwam Matthijs op een idee; later als het hem weer goed gaat een stichting op te richten, die als doel heeft luxe voorzieningen aan ziekenhuizen te geven. Daarmee hebben de mensen de kans om via laptops,webcams en dergelijke met de buitenwereld te communiceren. Helaas kon Matthijs deze stichting vanwege zijn ziekte niet meer zelf oprichten, maar familie en vrienden zijn de wens van Matthijs nagekomen en hebben Stichting Matthijs opgericht. Het koor wil tijdens een speciale viering een bijdrage leveren door de opbrengst van de collecte aan het goede doel te schenken. Ook de opbrengst van het eerder gehouden jubileumconcert wordt overhandigd. De dienst wordt om 10.30 uur gehouden in de H.Simon en Judaskerk in Ootmarsum.

goede doel Themakoor Ootmarsum

Themakoor Ootmarsum