Tol weer voor even in het leven geroepen

Tol weer voor even in het leven geroepen voor Stichting Matthijs

Op het landgoed van Kasteel Warmelo te Diepenheim. Tijdens het Nederlands Kampioenschap Traditioneel Gerij 2009 is in de route van Koets’n Keerls een echte authentieke tolweg opgenomen en speciaal voor deze dag is de tol ook weer ingesteld. Iedere aanspanning die van deze weg gebruik maakt, maar ook wandelende toeschouwers en fietsers moeten deze dag tol betalen.

Nederlands Kampioenschap Traditioneel Gerij 2009

De opbrengst van de tol van die dag gaat naar de Stichting Matthijs. Mathijs Kienhuis werd slechts 23 jaar oud en overleed in 2002 aan leukemie. Hij schreef deze wens: “Als ik straks klaar ben met mijn ziekte, ga ik geld inzamelen voor het ziekenhuis, om het verblijf voor de patienten in de isolatiekamers te veraangenamen”. Hij heeft het zelf niet meer mogen doen, maar de Stichting Matthijs zet zich in om deze wens waar te maken. Dus, dames en heren deelnemers, officials en bezoekers: let niet op de tarieven op het bord bij de tol, want die heeft het over dubbeltjes en stuivers, maar doneer genereus die dag aan deze stichting !!!

Harry & Suzan Kienhuis mochten de tol in ontvangst nemen van totaal € 514,83.

Namens stichting Matthijs heel hartelijk bedankt.