Ronald van der Tier en de ziekte Hodgkin

Het persoonlijke verhaal van Ronald van der Tier

Ronald van der TierNa een strijd van ruim 5 jaar is mijn man Ronald overleden aan de gevolgen van de ziekte van Hodgkin. Ronald is gestart met chemokuren en bestralingen in het ziekenhuis in Den Bosch. Helaas kwam de kanker na 2 jaar weer terug. Deze keer volgden alle mogelijke chemokuren en een stamceltransplantatie in het UMCG in Groningen. Het was tijdens de opnames in het UMCG dat hij voor het eerst te maken kreeg met de geweldige activiteiten van de Stichting Matthijs. De laptop van Ronald ging stuk en voor iemand die veel contact met de buitenwereld nodig had, was dat heel erg. Dankzij de stichting Matthijs heeft Ronald een laptop kunnen gebruiken tijdens zijn vele verblijven in het UMCG.

Het was de wens van Ronald om op de rouwkaart en tijdens de crematieplechtigheid aandacht te schenken aan o.a. de Stichting Matthijs. Uiteindelijk is hiermee een bedrag van 403,31 EURO opgehaald. Een gedeelte van de opbrengst van de verkoop van Ronalds geliefde BMW (1000 EURO) is hieraan toegevoegd. Het bedrag is inmiddels aan de moeder van Matthijs overhandigd ter ondersteuning van hun geweldige initiatief.

Hanneke van Assche