SBS6 geeft publiciteit aan Stichting Matthijs

Stichting Matthijs krijgt aandacht van SBS6 – Hart van Nederland

Op dinsdag 17 april krijgt het Universitair Medisch Centrum Groningen tien laptops van de Stichting Matthijs tezamen met een flatscreen tv en dvd speler. De laptops met  webcam zijn bestemd voor  leukemie- en lymfeklierkankerpatiënten op de afdeling interne geneeskunde. SBS6 heeft aandacht besteed aan Stichting Matthijs door een reportage uit te zenden in het programma Hart van  Nederland.

Leukemie- en lymfeklierkankerpatiënten worden tijdens de chemokuren verpleegd in zogenoemde isolatiekamers. Totaal afgezonderd van de buitenwereld verblijven ze vele weken in zulke kamers. Wel mogen ze beperkt bezoek ontvangen, maar contact met familie en vrienden tijdens de bezoekuren alleen zijn erg zwaar.

Door het plaatsen van laptops in de isolatiekamers, wordt het isolement wat draaglijker. SBS6 was  bij de uitreiking van de laptops. De Stichting Matthijs organiseert allerlei activiteiten om geld in te zamelen voor patiënten in isolatiekamers. De stichting is vernoemd naar Matthijs Kienhuis uit de Twentse plaats Geesteren, die vijf jaar geleden op erg jonge leeftijd aan de gevolgen van leukemie overleed. Het was Matthijs zijn wens om ziekenhuizen met onder meer computers, tv’s en relaxstoelen te voorzien.

Veel hebben we al kunnen doen en nu komen er dus ook tien laptops in het UMCG. Dinsdag 17 april 2007 wordt er op SBS6 Hart van Nederland een reportage uitgezonden over deze uitreiking….allemaal kijken dus!

Stichting Matthijs bedankt SBS6 voor de medewerking.

Bekijk hieronder het filmpje van SBS6 – Hart van Nederland.

SBS6 - Hart van Nederland

SBS6 - Hart_van_Nederland2