Marinus van den Berg

Marinus van den Berg werkt als pastor in het verpleegcentrum en hospice Antonius Ijsselmonde te Rotterdam. Daar begeleidt hij bewoners, hun familie en personeel. Traditiegetrouw is er elk jaar in december een samenkomst, georganiseerd door de vereniging Ouders van een Overleden kind met Marinus van den Berg.

Het is altijd goed om in deze donkere en moeilijke dagen met Marinus samen te zijn, hij kan soms een lichtpuntje aanreiken

Door een gesprek en een verhaal van Marinus vinden de ouders veel raakvlakken in hun zoektocht naar zichzelf. Want verdriet maakt je niet populair, verdriet is hard en scherp, we proberen dan iets verzachtends te zeggen. De zoektocht naar jezelf, men zegt van alles, je moet dit, of je moet dat, soms wordt je er “knettergek” van en in dat doolhof kun je jaren zitten en de twijfel is groot, kom ik hier ooit weer uit.
En Marinus voelt dit alles feiloos aan en weet een ieder een hart onder de riem te steken.

Marinus heel erg bedankt voor je lezingen.
En heel veel dank voor de mooie woorden over onze Matthijs.

Harry & Suzan Kienhuis