Veiling CSI Twente voor de stichting

Opbrengsten veiling CSI Twente naar Stichting Matthijs

Geesteren – 21 juli 2006 – TC Tubantia

Veiling CSI Twente

Veiling CSI Twente voor Stichting Matthijs.

Er wordt voor de eerste keer een veiling door CSI Twente tijdens het paardensportevenmenten in Geesteren gehouden. Niet alleen vanwege het doel van Stichting Matthijs, maar ook vanwege de te veilen producten.

Neem nu de bal van Real Madrid met handtekeningen van Zidane, Ronaldo, Beckham en al die andere toppers, of de schilderijen van Corneille en Herman Brood. Allemaal bijzonder. Ook de dekking van tophengst Pino mag opmerkelijk worden genoemd. Verder stelt niemand minder dan Dennis Bergkamp een gesigneerd Arsenal shirt beschikbaar voor de veiling. ‘En dat shirt’, aldus organisator Rob Maathuis, ‘wordt natuurlijk alleen maar meer waard nu Bergkamp gestopt is met voetbal. Een heus collectorsitem.’

De veiling, die tijdens het CSI Twente op vrijdag 14 juli om 19 uur begint, wordt gehouden in de VIP-ruimte. Niemand minder dan Marga van Praag van de NOS neemt de presentatie van de veiling voor haar rekening. Veilingmeester is speaker Bert de Ruiter. De verschillende eilingobjecten worden vervolgens aan het publiek getoond door voormalig Miss Nederland, Kim Kötter en haar modellen. De opbrengst gaat naar Stichting Matthijs, de stichting van de Geesterse jongen Matthijs Kienhuis die de ongelijke strijd tegen leukemie verloor. Bij leven liet Matthijs al weten geld in te willen zamelen voor het ziekenhuis. Of beter om het verblijf van patiënten in isolatiekamers te veraangenamen. De actie van Matthijs heeft een brede volging gekregen en wordt bovendien gesteund door tal van prominente Nederlands uit de politiek, het bedrijfsleven, de sport en bekende artiesten. In het comité van aanbeveling hebben onder anderen zitting VVD-coryfee Hans Wiegel, cabaretier Herman Finkers, oud-profvoetballer en manager bij FC Twente, Jan van Halst, de Tubbergse burgemeester Mervyn Stegers, zangeres Ilse de Lange en Grolschdirecteur Rob Snel. Deze kopstukken hebben zich bereid getoond het werk van de overleden Matthijs voort te zetten.

De stichting heeft op dit moment meer dan 60.000 euro opgebracht. Verwacht wordt dat dit slechts het topje van de ijsberg is. Zo is onder meer de opbrengst van het benefietconcert bij Bruins in Saasveld, dat deze week werd gehouden nog niet meegeteld.
Van het geld worden onder meer flatscreens, cd’s, internetvoorzieningen, sfeerverlichting en luxe fauteuils aangeschaft voor het ziekenhuis in Enschede. Moeder Suzan en vader Harry Kienhuis zetten het levenswerk van hun overleden zoon voort. Zij hebben eerder al laten weten verguld te zijn met alle acties die er voor de stichting worden gehouden. ‘We’, aldus Suzan Kienhuis eerder in deze krant, ‘willen ons richten op ziekenhuizen in andere regio’s.

Veiling CSI Twente, Stichting Matthijs

Gesigneerd voetbalshirt voor de veiling van CSI Twente.