Stichting Matthijs goede doel van de Alberger Bökke

Carnavalsvereniging de Alberger Bökke kiest Stichting Matthijs als goed doel

Albergen – 10 januari 2006 – TC Tubantia

Stichting Matthijs is dit jaar het goede doel van carnavalsvereniging de Alberger Bökke. Dit maakte de nieuwe prins Jacky bekend tijdens de nieuwjaarsbijeenkomst.

Tijdens de door Henk Kuipers en Roy Asbreuk geleide bingo werd dezelfde middag al bijna 500 euro opgehaald voor dit doel. Jaarlijks steunt de carnavalsvereniging een steeds wisselend goed doel. Tijdens de carnavalsperiode wordt hier geld voor ingezameld. Aan de opbrengst wordt uit de verenigingskas 450 euro toegevoegd. Voor meer informatie kun je het artikel over de Albergse prins lezen.

Stichting Matthijs goede doel van de Alberger Bokke - Matthijs Kienhuis

De Stichting Matthijs uit Geesteren is in het leven geroepen door de ouders en broer van Matthijs Kienhuis uit Geesteren, die na veel behandelingen voor leukemie 5 februari 2002 overleed. De familie vervulde met de oprichting van de stichting de laatste wens van Matthijs. Hij wilde het verblijf voor leukemiepatiënten in isolatiekamers dragelijker te maken. Het geld dat wordt ingezameld wordt besteed aan onder meer laptops, magnetrons en relax-fauteuils.