Nieuwe Albergse prins kiest Stichting Matthijs als goed doel

Albergen – 17 januari 2006 – Op & Rond de Essen

Jacky en Ron - Carnavalsvereniging de Alberger Bokke

Jacky en Ron – Carnavalsvereniging de Alberger Bokke

Carnavalsminnend Albergen kan terugkijken op drie dagen carnaval. Vrijdagavond 6 januari werden de nieuwe prins en sik van JVC De Bokk’n Hörnkes gepresenteerd en een dag later maakten de nieuwe hoogheden van CV De Alberger Bökke hun opwachting. Op zondag 8 januari werden de residenties van beide carnavalsverenigingen, Miets en De Vette Bok, met een dagvullend programma op feestelijke wijze geopend. Tijdens deze viering maakte

Bij CV De Alberger Bökke zwaait prins Jacky (Bijen) het komende carnavalsseizoen de scepter. Hij wordt daarbij geholpen door zijn sik Sjef (Hagel) en de beide hofdames Rinie en Estrild. Bij Jongerencarnavalsvereniging De Bokk’n Hörnkes zijn prins Ron (Oude Nijhuis) en zijn sik Pascal (Wissink) uitgeroepen als de nieuwe hoogheden.

Ludiek
JCV De Bokk’n Hörnkes beet vrijdagavond in Eetcafé Miets het spits af. Eerst werd afscheid genomen van prins Tim en zijn sik Frank. Uiteraard ging dat, net als een dag later in cafe Morshuis met prins Jos en zijn sik Niek van De Alberger Bokke, op ludieke wijze. Beide prinsopkomsten mochten zich verheugen in een grote publieke belangstelling. Zowel bij de Bokk’n Hörnkes als De Alberger Bökke werden de bijzonder gezellige avonden muzikaal omlijst door dweilorkest La Bella Bok en Discotheek Toronto. Zondag woonden de leden van beide carnavalsverenigingen massaal een Eucharistieviering ter gelegenheid van de opening van het carnavalsseizoen 2006 bij.

Fantastisch
Mede dankzij pastor José Boomkamp, het dweilorkest La Bella Bok en het jongerenkoor Cantiamo werd het een sfeervolle en indrukwekkende viering. “Het is fantastisch om op deze wijze het carnavalsseizoen te openen”, aldus pastor Boomkamp. “Carnaval is feest vieren en feest vieren doen we ook in de kerk. Heel toepasselijk dus dat het seizoen hier geopend wordt”. Tijdens de viering werden er onder meer lezingen verzorgd door de prinsen Jacky en Ron. Na de kerkdienst werden de residenties van beide verenigingen officieel geopend door de nieuwe prinsen. Direct hierna kon zowel bij Miets als Morshuis worden genoten van een goed verzorgde koffietafel. Vervolgens kon worden genoten van een bijzonder gezellig samenzijn met een uitstekend randprogramma.

Jacky en Ron - Carnavalsvereniging de Alberger Bokke

Jacky en Ron – Carnavalsvereniging de Alberger Bokke

Goede doel
Tijdens de bijeenkomst maakte prins Jacky bekend dat de Stichting Matthijs in Geesteren dit jaar het goede doel is van hem, zijn sik en de beide hofdames. Tijdens een door Henk Kuipers en Roy Asbreuk geleide bingo werd dezelfde middag reeds bijna 500 euro voor dit doel ingezameld. Jaarlijks steunt CV De Alberger Bökke een steeds wisselend goed doel. Tijdens de carnavalsperiode wordt hiervoor geld ingezameld. Aan de opbrengst wordt uit de verenigingskas 450 euro toegevoegd. De Stichting Matthijs is in het leven geroepen door de ouders en broer van Matthijs Kienhuis uit Geesteren, die na vele behandelingen voor leukemie op 5 februari 2002 overleed. De familie vervulde met de oprichting van de stichting een wens van Matthijs om het verblijf voor leukemiepatiënten in isolatiekamers dragelijker te maken. Het ingezamelde geld wordt daarom besteed aan onder meer laptops, magnetrons en relaxfauteuils.