Derde editie benefietconcert Stichting Matthijs

Geesteren – 16 juni 2006 – De Weekendkrant Twente
Nick & Simon derde editie benefietconcert Stichting Matthijs

Derde editie benefietconcert Stichting Matthijs

Di-rect en Nick & Simon zijn de grote namen tijdens het benefietconcert van Stichting Matthijs. Op woensdag 28 juni vindt in Zaal Bruins in Saasveld de derde editie plaats. Ook treden onder meer Beethoven, Clueless en Wreckyard op.

Mathijs Kienhuis had zich één ding plechtig voorgenomen. ‘Als ik straks klaar ben met mijn ziekte, ga ik geld inzamelen voor het ziekenhuis’. Zover mocht het echter nooit komen. Want Matthijs verloor vier jaar geleden in 2002 de ongelijke strijd tegen leukemie. Hij werd maar 23 jaar oud.

Moeder Suzan Kienhuis zet samen met de stichting nu het levenswerk van haar zoon Matthijs Kienhuis voort. Ze willen hiermee zoveel mogelijk geld inzamelen. Want alle goede bedoelingen van de artsen en het verplegend personeel in de ziekenhuizen ten spijt: Matthijs verveelde zich vooral stierlijk in de isolatiekamer van het ziekenhuis waar hij moest verblijven. Na zijn overlijden zorgden zijn studiegenoten van Hogeschool Saxion er voor dat zijn grootste wens in vervulling ging en richtten de Stichting Matthijs op. Er is intussen meer dan €60.000 ingezameld. Geld waarvan onder meer flatscreens, cd’s, internetvoorzieningen, sfeerverlichting, luxe fauteuils en andere benodigdheden werden aangeschaft voor de isolatiekamers in het ziekenhuis in Enschede.

Suzan Kienhuis gaat verder om de laatste wens van haar zoon te vervullen. “Nu de isolatiekamers van het ziekenhuis in Enschede de spullen hebben, willen we ons richten op ziekenhuizen in andere regio’s. Daar is dus nog erg veel geld voor nodig. Dat leukemiepatiënten ziek zijn en op zo’n isolatiekamer komen te liggen, is natuurlijk al een drama. maar laten we er dan in ieder geval voor zorgen dat ze zich op z’n minst een heel klein beetje thuis voelen”.

Suzan Kienhuis