Benefiet Music Event voor Stichting Matthijs

Benefiet Music event
Benefiet Music Event voor Stichting Matthijs

Benefiet Music Event voor Stichting Matthijs.

Geesteren – 26 juni 2006 – TC Tubantia

Hij had zich één ding plechtig voorgenomen. ‘Als ik straks klaar ben met mijn ziekte, ga ik geld inzamelen voor het ziekenhuis’. Zover mocht het echter nooit komen. Want Matthijs Kienhuis uit Geesteren verloor de ongelijke strijd tegen de leukemie. Moeder Suzan zet nu het levenswerk van haar overleden zoon voort. Het geld is onder meer bedoeld om het verblijf van patiënten in isolatiekamers te veraangenamen.

Morgen wordt een Benefit Music Event gehouden bij Dancing Bruins in Saasveld met ditmaal als voornaamste blikvangers Di-rect en Nick & Simon. Dancing Bruins stelt haar accommodatie en personeel gratis ter beschikking, alsmede alle bedrijven die dit evenement sponsoren. Het evenement wordt georganiseerd door studentes van de Saxion Hogeschool Enschede onder begeleiding van Monique Bruins van Dancing Bruins. Het is de derde editie van het benefietconcert waaraan verder de bands Beethoven, Clueless en Wreckyard deelnemen. Daarnaast zullen bekende dj’s als Pavo, Zani, Korsakoff, Slam FM, dj Eric van Kleef, Mitch, Urban DJ’s, Swingnight en Europees kampioen paaldansen Denise Mulders acte de présence geven. Het concert begint om 20 uur. Kaarten zijn in de voorverkoop verkrijgbaar bij de Saxion Hogeschool, VVV-kantoren, Dancing Bruins en De Kater in Enschede.

Stichting Matthijs heeft intussen meer dan 60.000 euro ingezameld. Geld waarvan onder meer flatscreens, cd’s, internetvoorzieningen, sfeerverlichting en luxe fauteuils werden aangeschaft voor het ziekenhuis in Enschede. Suzan Kienhuis gaat verder om de laatste wens van haar zoon te vervullen. ‘We willen ons richten op ziekenhuizen in andere regio’s. We hebben aanvragen binnen van de academische ziekenhuizen in Amsterdam, Utrecht en Leiden. Daar is dus nog erg veel geld voor nodig.’ Behalve het benefietconcert wordt 14 juli een veiling gehouden tijdens het CSI in Geesteren, terwijl de stichting 23 juli tijdens de open dag van FC Twente met een informatiestand van de partij zal zijn. Suzan Kienhuis is vastbesloten verder te gaan met het organiseren van allerlei activiteiten.

Benefiet Music Event 2006