Nog plek bij spinmarathon in Verdegaalhal

TUBBERGEN – Er is nog plek bij de spinmarathon, die zondag 6 maart van 9.00 tot 15.00 uur wordt gehouden in de Verdegaalhal aan de Pastoor Bloemenstraat. Er zijn al wel behoorlijk wat aanmeldingen binnen.

spinmarathon

De deelnemers fietsen die dag niet zomaar zes uur. Ze doen dat voor de stichting Matthijs, die is opgericht na het overlijden van de Geesterse Matthijs Kienhuis.

op 23-jarige leeftijd aan acute leukemie. De stichting wil het patiëntjes in isolatiekamers zo aangenaam mogelijk maken, door middel van bijvoorbeeld dvd’s, een magnetron en een laptop om wat contact met de buitenwereld te hebben. De spinmarathon wordt georganiseerd door vier eerstejaars studenten van het Groningse Hanze Instituut voor Sportstudies. Eén van hen, Lucien Hoek, roept sportievelingen op zich vooral in te schrijven. Er komen die zondag 75 fietsen in de sporthal te staan. Bekende spinningdocenten zullen de fietsers motiveren om de spinmarathon vol te houden, de opzwepende muziek moet de rest doen.

Deelnemers hoeven niet per se zes uur achter elkaar te fietsen. Inschrijven voor een uurtje is ook mogelijk. Tien euro kost de fiets voor zestig minuten en vijftig euro voor de volle zes uur. Wie mee wil fietsen, kan zich aanmelden bij Studio-Sport in Tubbergen, tel 0546-62 48 45, of via de website www.studio-sport.nl. Ook staat er een link op de website van de stichting Matthijs www.stichtingmatthijs.nl.

Tagged with: , ,