150 deelnemers spinnen voor Stichting Matthijs

‘Duizenden kilometers’ voor een waardevolle cheque
Tubbergen- 15-03-2005

TUBBERGEN – Ruim 150 deelnemers hebben in een spinningmarathon van 6 uur ‘duizenden kilometers’ gefietst voor de Stichting Matthijs. Het mooie chequebedrag van € 4.750,00 kon na afloop aan de ouders van de 3 jaar geleden aan leukemie overleden Matthijs Kienhuis worden overhandigd. De meer dan 50 aanwezige spinbikers zijn geheel kosteloos beschikbaar gesteld door Sportcentrum Studio Sport.

stichting Matthijs

Op uitnodiging van vier studenten van de Hanze Hogeschool Groningen, waaronder Tubbergenaar Lucién Hoek, konden de sportievelingen in de Verdegaalhal tegen een inleg van € 10,00 een uur meetrappen. Drie superfanatieke instructeurs gaven op het ritme van de muziek de maat aan.

Hetzelfde doel

“Als invulling van onze vrije schoolopdracht wilden we graag een groot evenement voor een goed doel organiseren. Omdat ik werkzaam ben bij Studio Sport spreek ik regelmatig met mijn collega Tom Borggreve over de Stichting Matthijs. Hij heeft afgelopen jaar in de organisatie van het benefietconcert voor dezelfde stichting gezeten. Aangezien ik les geef in spinning was het idee voor dit evenement snel ontstaan”, laat mede-initiator Lucién Hoek weten over de aanleiding voor deze spinningmarathon.

ln een donkere Verdegaalhal waar discolampen zorgen voor een uitdagende entourage, fietsten velen voor een stevige financiële injectie aan de Stichting Matthijs.

De één ervaren en getraind, de ander zichtbaar voor het eerst in contact met deze vorm van fitness. Allemaal met hetzelfde doel voor ogen.

Supporters

Harry en Suzan keken als supporters vol bewondering toe. “lk heb bijna een dagtaak aan het bijstaan van de verschillende organisaties die zich vrijwillig inzetten voor de giften aan de stichting. lk ga bijvoorbeeld naar scholen om vragen te beantwoorden over de praktische inzet van de gelden uit de stichting. Daarnaast ben ik samen met mijn man altijd present als een activiteit zoals vandaag plaatsvindt. Het maakt veel bij ons veel los als je ziet hoe enthousiast mensen zich iedere keer weer inzetten voor het goede doel”, aldus mevrouw Kienhuis.

Zes laptops met webcams, relaxstoelen, radio’s, verschillende flatscreens en DVD’s zijn reeds voor de isolatiekamers van het MST in Enschede geleverd. “De opbrengst van vandaag is wederom goed inzetbaar, omdat nog lang niet is voldaan aan de landelijke vraag. Er liggen inmiddels ook aanvragen van o.a. het UMC in Utrecht en het AMC in Amsterdam.” De verwachting is dat de Stichting Matthijs een vaste basis krijgt en daar heeft het inmiddels alle voortekenen van.