Laptops maken verblijf kankerpatiënten voortaan iets aangenamer

Stichting Matthijs biedt jonge kankerpatiënten laptops aan
Enschede – 7 juli 2004 – Twente Vandaag

ENSCHEDE – Jonge kankerpatiënten van het Medisch Spectrum Twente hebben laptops met een snelle internetverbinding aangeboden gekregen van de Stichting Matthijs. Die wil het langdurige verblijf van zieke kinderen wat aangenamer maken. Met de computers kan makkelijker contact met de buitenwereld gemaakt worden. De Stichting Matthijs is vernoemd naar een leukemiepatiënt wiens laatste wens het was dat de isolatiekamers van het ziekenhuis zo ingericht zouden worden, dat de patiënten er zich meer op hun gemak voelen ondanks hun ernstige situatie. Meer en beter contact met de buitenwereld is een van de middelen om daarvoor te zorgen. Naast de laptops zijn er ook webcams en vijf zogenaamde ‘relaxfauteuils’ aangeboden. Het Medisch Spectrum Twente is het eerste ziekenhuis in Nederland waar dit initiatief wordt uitgevoerd. De Stichting Matthijs heeft plannen om ook in de rest van’ het land ziekenhuizen met een isolatieafdeling op te knappen.

Laptops MST

Leukemiepatienten lachen achter laptop