Kadoes helpt Stichting Matthijs

ALBERGEN – Kadoes helpt. De kinderen van groep vier van basisschool Kadoes uit Albergen hebben op 5 april de eerste Heilige Communie gedaan. In bet communieproject kwam het thema delen veel aan bod. In het kader hiervan hebben de kinderen samen met hun ouders een goed doel gekozen.

De kinderen van Kadoes Basisschool konden na hun communiefeest geheel vrijblijvend en anoniem geld geven aan een goed doel. Er is gekozen voor Stichting Matthijs. Stichting Matthijs is in het leven geroepen om geld en/of middelen te werven om het verblijf van patiënten die intensief behandeld worden in isolatiekamers, enigszins te veraangenamen. Stichting Matthijs helpt vooral mensen die aan kanker lijden, net zoals Matthijs deed. Matthijs wilde de stichting oorspronkelijk in het leven roepen, maar vanwege zijn ziekte is dit helaas niet meer gelukt. Nu hebben zijn ouders en vrienden deze Stichting opgericht. Stichting Matthijs wil vooral luxe voorzieningen als laptops, magnetrons en andere producten aanschaffen. Omdat de mensen die in een isolatiekamer worden behandeld over meerdere weken moeten blijven, is het een goed idee om deze luxe artikelen aan te schaffen. Zo hebben de mensen de kans om met de buitenwereld zoals vrienden en familie te communiceren.

De kinderen hebben voor het goede doel € 220,- gespaard.

Kadoes helpt

Basisschool Kadoes