Benefietconcert voor vervulling wens Matthijs

benefietconcert

Foto : Robert Hoetink

ENSCHEDE – In het kader van hun afstuderen, organiseren drie Saxion-studenten een groot benefietconcert voor Matthijs. Mathijs de 22-jarige studiegenoot overleed aan leukemie. Zijn laatste wens was meer faciliteiten te regelen voor leukemiepatiënten in het MST-ziekenhuis. Dorien Kraaijenvanger, Tom Borggreve en Leonie Haarhuis helpen nu mee deze laatste wens te realiseren, en dat viel nog niet mee.

Het grootste deel van de opdracht is voltooid. De drie studenten van Commerciële Economie hebben sinds vorige week een echte ‘playlist’ met dj’s en bands gemaakt. De sponsoring is grotendeels rond, nu alleen de promotie nog. Het drietal heeft een dikke huid gekregen door alle afwijzingen die ze hebben gehad. ‘Na de eerste weken van rondbellen naar mogelijke sponsoren hebben we even slapeloze nachten gehad. We kregen vaak geen gehoor, of we werden niet teruggebeld.
Een heel bekend managementbedrijf zei botweg nee.

Van Frans Bauer kregen we tenminste nog een heel nette brief, zegt Leonie Haarhuis. Ze werkte zelf jarenlang in de slagerij van Matthijs’ vader, en kende zijn zoon goed. Zonder enig startbudget zijn de drie in een klein kamertje op de Hogeschool begonnen. De studenten moesten aan alle details denken, van de aankleding van discotheek Bruins, dat gratis ter beschikking werd gesteld, in Saasveld tot het ondertekenen van contracten. Leonie: ‘Dat laatste was vooral spannend. Heel formele documenten, die we eerst door een docent recht hebben laten nakijken. We hadden geen idee of de teksten klopten.” In totaal zijn er zestien dj’s en vier bands gecontracteerd, die in zeven verschillende zalen gaan draaien.De bands spelen in de grote zaal, met als eerste de band “Who Cares?” waar Matthijs zelf in gespeeld heeft. ‘We hebben als grote namen de bands 16Down en ENorm. Het viel wel op dat er maar weinig bekende bands zijn die spontaan ja zeggen. We willen wel toppers, maar dat is onrealistisch’, zegt Dorien.

De studenten kijken vol verwachting uit naar de avond en vooral naar de uiteindelijke opbrengst. ‘We rekenen toch wel op duizenden euro’s’, klinkt het optimistisch. ‘Het bier wordt ter beschikking gesteld door hoofdsponsor Grolsch, dus de opbrengst van elk biertje gaat sowieso naar de stichting ‘