Benefietconcert voor Matthijs enorm succes

Succesvol benefietconcert
Saasveld – 16 juli 2014 – Telegraaf

SAASVELD – Het benefietconcert in zaal Bruins in Saasveld ter ere van Matthijs Kienhuis uit Geesteren die in 2002 overleed aan de gevolgen van acute leukemie, is een overweldigend succes geworden. Achttienhonderd bezoekers vermaakten zich opperbest en droegen en passant financieel bij aan Stichting Matthijs.

‘De avond was een groot succes’, vertelt Dorien Kraaijenvanger de “day after”. ‘De bezoekers waren allemaal in een goede stemming. De bands en de dj ’s waren erg te spreken over het enthousiaste publiek.’ Het aantal bezoekers was met achttienhonderd precies goed in de ogen van Kraaijenvanger. ‘Meer hadden het er ook niet moeten zijn. Daar was het niet gezelliger op geworden.’ Dorien Kraaijenvanger vertelt nog na te genieten van het benefietconcert. Een avond die ze samen met medestudenten commerciële economie aan de Saxion Hogeschool in Enschede, Leonie Haarhuis en Tom Borggreve , als afstudeerproject op poten zette. Vanuit Bruins Partycentrum kregen de drie alle medewerking van Moniek Bruins en medewerker Niels Bouwhuis. Een halfjaar voorbereiding ging vooraf aan het benefietconcert. Op het laatst sloegen de zenuwen wel toe bij Dorien, Leonie en Tom. ‘Ons hoogtepunt was het moment dat de spanning er bij ons afgleed’, zegt Dorien. ‘Het moment dat we rondkeken en zagen dat het allemaal goed ging.’ Ook de vele positieve reacties uit de zaal deden de drie goed. De ouders van Matthijs, Suzan en Harry Kienhuis en broer Ruben waren ook aanwezig. Zij stonden achter een standje waar ze informatie gaven over de stichting.

‘Voor hen was het best een emotioneel gebeuren’, stelt Dorien. ‘ Ze zijn helemaal tot aan het einde gebleven.’ Hoeveel geld het benefietconcert in het laatje heeft gebracht voor de stichting Matthijs was bij het ter perse gaan van deze krant nog niet bekend. Dorien Kraaijenvanger verwacht dat de opbrengst allerminst tegenvalt. Met vierhonderd betalende bezoekers zouden ze al quit hebben gespeeld. ‘ Ook veel drankjes waren gesponsord’, zegt Dorien. Zo vloeit er van elk glas cola en bier dat is verkocht 1,50 euro in de kas van de stichting. Een groot aantal van de gasten reisden naar Saasveld met in hun achterhoofd de gedachte aan Matthijs Kienhuis. ‘ Er waren er ook die hier kwamen voor een bepaalde band.’ Stichting Matthijs is opgericht om de kale isoleerkamers in ziekenhuizen, waarin ook Matthijs een tijdlang verbleef, te verfraaien. Matthijs voelde zich gedurende de periode dat hij daarin verbleef erg eenzaam. Zijn wens was om lotgenoten ditzelfde lot te besparen.

Benefietconcert Matthijs Kienhuis     Dancing Bruins Logo