Leenderd van der Deijl

Ik ben Leenderd van der Deijl, geboren in 1959 en getrouwd met Christina. Samen met haar probeer ik onze zes kinderen op te voeden. In het dagelijkse leven ben ik werkzaam als directeur van het instituut Marketing & International Business van de Saxion Hogeschool Enschede. In het studiejaar 2000/2001 gaf ik nog een beperkt aantal lessen. Eén van de groepen waaraan ik les gaf, was de klas van Matthijs Kienhuis. Hij was één van de studenten uit die klas die ik mij nog goed herinner. Matthijs had een bijzonder vriendelijk en open karakter:

iemand die het leven onbevangen en optimistisch tegemoet trad. Iemand met wie je heel snel een band kreeg.

Groot was de schok binnen ons instituut toen we vernamen dat Matthijs ernstig ziek was. Nog veel groter was de schok en de verslagenheid toen het bericht kwam dat hij overleden was. Niet alleen onder het personeel maar ook onder de klasgenoten van Matthijs kwam het bericht als een mokerslag aan. Het verdriet was groot en is nog steeds groot, maar des te groter is de motivatie om nu gezamenlijk aan de slag te gaan met de klus die Matthijs ons eigenlijk zelf heeft aangereikt, n.l. het verbeteren van faciliteiten in ziekenhuizen voor jonge leukemiepatiënten.

Ik vind het een eer dat ik als bestuurslid van Stichting Matthijs mag meehelpen met het uitvoeren van deze mooie taak. Bovendien vind ik het fijn om op deze manier iets te mogen doen voor de nagedachtenis van onze geliefde student Matthijs.

bestuur-leenderd-van-der-deijl