Kinderen van de communie kiezen voor het goede doel van Stichting Matthijs

29 mei 2011, De kinderen van groep 4 van de Albatrosschool, de Heeckerenschool, de Ichthusschool en het buitengebied Goor hebben de eerste heilige communie gedaan.

Zondag 29 mei in een prachtige versierde kerk van geloofsgemeenschap H.H.Petrus en Paulus Goor van de Heilige Geestparochie o.l.v. pastor Ogink was het een mooie viering.
De kinderen hebben een sponsorloop gelopen voor Stichting Matthijs. Deze Stichting zet zich in om het leven van leukemiepatienten in een isolatiekamer iets leuker te maken. De Stichting koopt van het geld dat ze ontvangen relaxstoelen, computers, televisies of hometrainers. De patiënten hebben dan een beetje afleiding en contact met de buitenwereld. We hebben heel hard gerend en daarmee geld verzameld. We hebben voor de moeder van Matthijs een cheque met daarop het bedrag dat we bij elkaar hebben gelopen verteld Kas.

AG-20110529-Communie2011-3

De pastor benadrukt nog eens dat alle kinderen die vandaag de Eerste Communie hebben gekregen heel hard hebben gelopen met als resultaat een geweldig bedrag.

Ilse en Douwe laten nu het bedrag zien aan alle mensen, vaders en moeders, opa’s en oma’s, broertjes en zusjes waarop een geweldig applaus plaats vindt. Vervolgens wordt nu door Jos de cheque aan de moeder van Matthijs gegeven.
Stichting Matthijs wil alle kinderen heel hartelijk bedanken voor hun inzet en natuurlijk ook alle mensen die de kinderen gesponsord hebben.

AG-20110529-communie-4

Een ongelooflijk mooi bedrag van € 2.698,40 is ingezameld door de communicantjes uit Goor.