JOP’85 zet zich in voor Stichting Matthijs

Jongerenpastoraat organiseert een speciale avond voor stichting Matthijs.

Harbrinkhoek/Mariaparochie – voor de brugklassers uit Harbrinkhoek/Mariaparochie was er 28 maart weer een avond van het jongerenpastoraat georganiseerd. Deze keer stond de avond in het teken van stichting Matthijs.

Overhandiging cheque job'85 aan stichting matthijs

Bij binnenkomst kregen de kinderen eerst een korte uitleg van Susan Kienhuis, de moeder van Matthijs. Matthijs was zelf ernstig ziek, maar had als wens dat hij, als hij beter was, geld ging inzamelen om het verblijf in een isolatiekamer voor leukemiepatiënten draaglijker te maken. Dit door bijvoorbeeld te zorgen voor laptops, tv’s, internet e.d. in deze kamers om zo contact met de buiten wereld te houden. Helaas heeft hij dit niet meer mogen doen, maar na zijn overlijden zijn Suzan en Harry Kienhuis verder gegaan om zijn wens uit te voeren. Met als resultaat de stichting Matthijs.

Na deze uitleg gingen de kinderen bezig met het creatieve gedeelte van de avond.Er werden dakpannen en bloempotten beplakt met servetten, om deze vervolgens op maandagavond te verkopen. Al met al werd het een indrukwekkende en geslaagde avond voor de jeugd. De verkoop van de gemaakte spullen heeft het mooie bedrag van 1500 euro opgebracht.

Op de foto ziet u enkele kinderen en bestuursleden van jop’85 die de cheque overhandigen aan Harry en Suzan Kienhuis.

Voor meer informatie over de Harbrinkhoek/Mariaparochie gaat u naar: http://www.dorpsraad-harbrinkhoekmariaparochie.nl/