Pre Ride Twente gaat ook dit jaar Stichting Matthijs ondersteunen

Pre Ride Twente gaat ook in 2008 Stichting Matthijs ondersteunen.

Pre Ride Twente is in 2004 opgericht om geld te zamelen voor goede doelen. Dit jaar wil Pre Ride Twente Stichting Matthijs ondersteunen. De toertocht van dit jaar gaat van Oldenzaal naar Dordrecht en deze afstand is 220 km.  Daar zullen de rijders overnachten en om 8 uur in de ochtend zullen ze weer vertrekken onder begeleiding naar Zierikzee door de Killtunnel. Om 11 uur wordt door de organisatie van de  RIDE for the ROSE voor in het peleton ruimte gemaakt in Zierikzee waar ze in kunnen schuiven. Dan gaat de tocht over de Oosterscheldekering naar het eindpunt Goes. Onderstaand de reactie van Suzan Kienhuis – moeder van Matthijs.

Pre Ride Twente

Ik zal mij even voorstellen – ik ben Suzan Kienhuis – moeder van Matthijs en penningmeester van Stichting Matthijs. Ik vind het geweldig dat jullie Stichting Matthijs willen ondersteunen. Ik ken de Ride for the Roses en had ook al wel van de Pre Ride Twente gehoord.

Matthijs is veel te jong overleden aan de gevolgen van leukemie. Hij is maar 23 jaar geworden. Ondanks zijn enorme vechtlust en doorzettingsvermogen kwamen er steeds weer tegenslagen. Matthijs heeft geknokt tot het einde. Zelfs terwijl hij doodziek was – geloofde hij nog in het leven.

Tijdens zijn ziekte heeft Matthijs 161 dagen in een isolatiekamer moeten doorbrengen in verband met infectiegevaar. Na 2 dagen isolatieverblijf had hij samen met zijn broer Ruben al het idee – als ik straks klaar ben met mijn ziekte – ga ik geld inzamelen voor de ziekenhuizen. Ik wil het verblijf in een isolatiekamer iets draaglijker maken door te zorgen voor computers met internet – laptops – mooie grote Tv’s – dvd’s – lekkere makkelijke sta-op stoelen zodat al die patiënten in de toekomst en hetzelfde behandelingstraject moeten doorlopen met o.a. veelvuldige chemo-therapie en een gedwongen verblijf op een isolatiekamer het beter voor elkaar hebben dan ik.

Helaas heeft Matthijs het niet kunnen waar maken – vandaar dat wij ongeveer 1 jaar na het overlijden van Matthijs de “Stichting” hebben opgericht. In de vorm van Stichting Matthijs kan zijn wens alsnog in vervulling gaan. Het is een eer dat zo veel mensen zich inzetten voor de Stichting – samen met allen die betrokken zijn geweest bij het leven en de ziekte van Matthijs.

Jullie bijdrage is meer dan welkom en alvast heel erg bedankt dat jullie aan Stichting Matthijs denken.

– Suzan Kienhuis

Gerald Slatius van Markant-Sign heeft een spandoek gemaakt voor Stichting Matthijs. Deze spandoek zal tijdens de tocht gebruikt worden door Pre Ride Twente.

Markant Sign