Abbink groep Vriezenveen doet eindejaarsgift

Abbink groep Vriezenveen heeft, net als voorgaande jaren, een eindejaarsgift gedoneerd aan Stichting Matthijs.

Stichting Matthijs ontvangt elk jaar van verschillende bedrijven een eindejaarsgift als donatie. Deze bedrijven hebben intern besloten om in plaats van dure geschenken te kopen voor relaties, het geld als donatie te overhandigen aan een goed doel.
Abbink groep Vriezenveen heeft wederom besloten de eindejaarsgift te overhandigen aan Stichting Matthijs. Dit hebben ze aan hun relaties laten weten door middel van een persoonlijke brief, waarvan de inhoud hieronder te vinden is.

Brief Abbink groep Vriezenveen aan relaties

” Almelo, december 2007

Geachte relatie,

Het jaar 2008 staat alweer voor de deur. Een jaar waarvan we nog niet weten hoe het zal verlopen, maar wat we toch graag in gezondheid door willen brengen.

Om het komende jaar bij te dragen aan de gezondheid en het welzijn van anderen, doen wij ook die jaar in plaats van eindejaarsattenties een gift aan een tweetal stichtingen. Ten eerste aan de Stichting Kinderhulp Tsjernobylramp Wit Rusland. En daarnaast, wederom, aan de Stichting Matthijs.

Door de ramp met de kerncentrale in Tsjernobyl is de radioactiviteit in Wit Rusland al sinds 1986 veel te hoog, waardoor de mensen er een slechte gezondheid en een lage toekomstverwachting hebben. Door het werk van Stichting Kinderhulp Tsjernobyl Wit Rusland kunnen kinderen uit de besmette gebieden 2 maanden in Nederland doorbrengen, samen met hun klasgenootjes en juffrouw. Hierdoor gaat de lichamelijke, maar ook de geestelijke conditie van deze kinderen sterk vooruit. Voor meer informatie verwijzen wij u naar de website www.kinderhulp-tsjernobylramp.nl

Stichting Matthijs zet zich in om het verblijf van leukemie- en lymfeklierpatienten in isolatiekamers draaglijker te maken, onder andere door het plaatsen van laptops. Deze stichting heeft in de afgelopen jaren al veel werk verricht, maar nog altijd is er ook veel te doen (zie ook www.stichtingmatthijs.nl). Ook dit jaar willen wij helpen hun doel te verwezenlijken.

Wij danken u hartelijk voor het in ons gestelde vertrouwen in 2007, en wensen u en uw familie gezellige kerstdagen en een voorspoedig, maar vooral gezond 2008.

Hoogachtend,

Abbink Groep B.V.