Euphonia geeft Meezingkerstconcert

Meezingconcerten mateloos populair

Op steeds meer plaatsen in Nederland vinden zogenaamde Meezingconcerten plaats. Op deze Meezingconcerten zingen artiesten samen met het publiek bekende liederen. Deze Meezingconcerten zijn een succes, en blijken geweldig aan te spreken. Euphonia geeft regelmatig van deze Meezingconcerten. Voor meer informatie over Euphonia kunt u kijken op de website.

Euphonia en Bel Canto geven Meezingconcert

Meezingconcert

Evenals vorig jaar speelt de muziekvereniging Euphonia hier op in en geeft op zaterdag 23
december a.s in het cultuurcentrum ’t Spieker te Eibergen samen met het Eibergse gemengde koor Bel Canto weer een Meezingkerstconcert. Het is een concert dat uit twee delen bestaat. Voor de pauze speelt het harmonieorkest onder leiding van dirigent Ronny Buurink de cyclus “Een nieuw begin”. Een werk voor verteller, koor en harmonieorkest. Sabine Blaak vertelt daarin het verhaal van de schepping tot en met de geboorte van Christus. De tekst is van Henny Blaak en de muziek van o.a. Stephen Melillo en Bert Appermont. Na de pauze ligt het accent op het samen zingen. Euophonia heeft er voor gekozen om vooral de oude en bekende kerstliederen te zingen. “De herdertjes lagen bij nachte” het “stille nacht” en “Komt allen tezamen” zijn een paar van de vele bekende liederen die mee gezongen kunnen worden. De liederen worden afgewisseld met vrolijke en lichte kerstmuziek. Voorafgaande aan het concert zullen midwinterhoornblazers van de midwinterhoorngroep Eibergen hun kerstroep laten horen. Het concert begint om acht uur en de toegang is gratis. Na afloop is er gelegenheid om met een gift de Stichting Matthijs te ondersteunen.

PR Euphonia:
Henny Blaak