La Bella Bok levert bijdrage

La Bella Bok

La Bella Bok is een dweilorkest opgericht in 1990 om de prins te begeleiden tijdens de carnaval. Het is ontstaan uit een groep mensen die zin hadden om samen muziek te maken. Echter was er niks, geen dirigent of instrumenten. Deze groep mensen kreeg van CV de Alberger bökke een lening om de eerste instrumenten aan te schaffen. Het was meteen duidelijk wie de eerste dirigent van het dweilorkest zou worden, namelijk de heer Tonnie Degger. Deze keuze bleek al snel een schot in de roos. De nummers van toen worden vandaag de dag nog steeds met veel plezier en passie gespeeld. Tegenwoordig zijn te te volgen op Facebook.

La Bella Bok zorgt voor donatie

Als afsluiting van het dweilfestival heeft La Bella Bok  te Albergen voor een cheque gezorgd. Jaarlijks organiseren ze een “Dweilfestival” er worden dan zo’n 20 kapellen aangeschreven om mee te werken. Dit jaar werd het gelijk met de Tukkerstocht gehouden. Traditioneel wordt er voor de opbrengst een goed doel uitgekozen. Deze keer voor Stichting Matthijs. We mochten na afloop een fantastische cheque van € 1.258,20 in ontvangst nemen. Het was een succes en La Bella Bok wil alle dweilorkesten en de sponsoren dan ook graag bedanken voor hun medewerking. La Bella Bok bedankt, Bert Kreuwel bedankt.

La Bella Bok