Cheque overhandigd door RK Simon en Judaskerk

Feest-Themakoor-2003-11Het themakoor in Ootmarsum heeft een cheque overhandigd aan Stichting Matthijs. De cheque werd overhandigd aan onze voorzitter Leendert van der Deijl, het themakoor bood de cheque aan ter gelegenheid van het 25 jarig jubileum. Naast de cheque werden er ook collectes gehouden voor Stichting Matthijs. Bij de kerk werken veel vrijwilligers die zich vaak inzetten voor het goede doel.

Stichting Matthijs kan met de donatie van de kerk weer nieuwe producten halen voor de leukemie patiënten. Producten zoals laptops en iPads worden er aangeschaft waarmee patiënten kunnen communiceren met het thuisfront. Veel patiënten verblijven in een isoleerkamer waar ze geen tot weinig contact hebben met andere mensen. Stichting Matthijs zorgt ervoor dat leukemie patiënten nog wat vermaak hebben, dit realiseren ze door ze te voorzien van elektronische producten.

Stichting Matthijs wil de RK Simon en Judaskerk hartelijk bedanken voor hun inzet.

De RK Simon en Judaskerk

De Simon en Judas kerk is een rooms-katholieke kerk gelegen in het stadje Ootmarsum (Dinkelland). Het is een opvallend kerkgebouw dat gelegen is in het centrum. Aan het zijkant van de kerk is een kanonskogel aanwezig. De kanonskogel staat symbool voor de Inname van Ootmarsum in 1597.

RK-Kerk-anno-2012-245x300

Tagged with: , , ,